At last the Machu Picchu bezocht

7 juli 2010 - Rurrenabaque, Bolivia

De Machu Picchu ligt naast het dorpje Aguas Calientes. Een toeristisch dorpje waar dagelijks honderden toeristen een bezoekje komen nemen. Aguas Calientes ligt eigenlijk net aan de rand van de jungle en dat is zeker te merken aan het temperatuurtje, heerlijk zonnig. Helaas is het heel toeristisch, vanwege de Machu Picchu.

De Machu Picchu is ontzettend mooi. De ligging, omringd door groene reusachtige bergen en de hoogte maakte het zeker magisch. Zie de foto’s op de blog.

We hadden gehoord, dat er vlakbij de Machu Picchu een mooie waterval te vinden was. Ergens vlakbij het spoor (zo’n ander half uur lopen langs het spoor). De trein rijdt 15 km per uur en de wegen zijn vrij groot en veel mensen lopen die route langs het spoor om naar Santa Teresa te komen. Een klein dorpje waar eindelijk weer een weg is en auto’s rijden (De Machu Picchu is alleen maar te bereiken per trein of via een omweg en er is geen doorgaande weg naar andere dorpjes).

De weg naar de waterval was fantastisch mooi. Weer die mooie groene, grote bergen die ons het gevoel gaven dat we heel klein waren. Af en toe reed er eens een trein voorbij. Langs het treinspoor was een grote rivier (quillabamba genoemd). Het was een mooie wandeling en niet echt vermoeiend, vanwege alle indrukwekkende dingen om ons heen. De waterval was prachtig. Zie foto’s op de blog.

We zijn ook naar Quillabamba geweest een dorpje verder gelegen in de jungle in de buurt bij Santa Terasa (3 uur van Santa Terasa vandaan met de auto). Veel kleine dorpjes kwamen we onderweg tegen.

De weg daar naar toe was best beangstigend, omdat we zo hoog in de bergen waren met een chauffeur, die absoluut niet kon rijden. Kwamen er achter, dat de kilometer teller het ook niet deed. Het werd steeds hoger en hoger in de bergen............ Pfff, een aparte ervaring. Gideon en ik waren blij toen we in Quillabamba aankwamen. Scheurend met onze vol beladen bus, door die kleine wegen hoog in de bergen, waarvan we de snelheid moesten inschatten maakte de rit een grote belevenis!

Quillabamba is een stadje midden in de bergen in de jungle. Er wonen ongeveer 15.000 mensen. Quillabamba is de stad van de oneindige zomer. Het weer is zalig en warmer dan in Aguas Calientes, verukkelijk. Vooral voor ons, want het weer in Cusco is erg koud in de avond (4 tot 5 graden).

In Quillabamba zijn we naar een zwembad geweest. Niet super mooi, maar voor de afkoeling was het heerlijk. Natuurlijk genoten van het zonnetje en die zelfde dag zijn we naar een andere waterval geweest (dat hoog gelegen ligt in de bergen in de buurt bij Quillabamba).

Voor een gedeelte zijn we met een taxi de bergen in gegaan. De andere helft moesten we lopen. Het was een lange wandeling in een enorme hitte. Moesten veel klimmen. De wandeling was ongeveer twee uur. We gingen steeds hoger en hoger. Gelukkig hadden we muggen gel meegenomen.

Uiteindelijk zagen we ergens in een berg een grote waterval. We kwamen steeds dichterbij. Dit is de grootste waterval, die ik ooit heb gezien (heb er onder andere al een hoop gezien, maar deze.....wow). In de middle of nowhere zonder geen enkele toerist omringd en hoog in de bergen..........geen woorden voor. Zie foto’s op de blog.

Nu nog twee weken werken en dan zit het erop mijn stage en Gideon zijn vrijwilligers werk. Nog even de laatste dingetjes afronden (krijg het best druk in deze laatste weken). En dan afscheid nemen van mijn onzettende leuke en gezellige collega’s.

1. DABDUDE:
    7 juli 2010
    Hallo moppie topie,Gideon,
    het is net alsof ik de:lost treasure of the unexpexted imagionarie
    zit te volgen.
    Het verhaal op zich al is net een thriller,ech wel.Af en toe,wou ik,dat ik in jullie schoenen stond,maar dat doe ik toch wel,imagionarie!!!
    Het zijn moment opnames die onvergetelijk op je netvlies gebrand
    staan.Ik vindt het zo prachtig voor jullie,kom woorden tekort.
    Life can be such a wonderfull thing!!!
    Hier geniet ik van:seek whatever wil show up byond the horizon!!!
    Sorry,ben ook niet perfect.
    Lot's of kisses and all the good vibes.!!!
    xxxxxxxxxxxxxxx je PaPs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Annie van der Weiden:
    9 juli 2010
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken ook de foto´s zijn weer prachtig hier in nederland is het ook supermooi weer de vacantie´s beginnen dus voor iedereen lekker.
    Ja en nu gaat het ook weer opschieten voor jullie ik hoorde van mama dat jullie ook weer woonruimte hebben in Groningen super hoor.
    Nou lieve groetjes van ons en zien jullie snel Annie en Cees
  3. Ma en Lee:
    9 juli 2010
    He lieffies,

Overweldigend mooi alles wat jullie meegemaakt hebben de machu pichu helemaal geweldig prachtige foto's.
    De manier waarop de zon te zien is op die foto's is zo mooi, maar ook de foto's met jullie bij de waterval zijn prachtig.
    We hebben er geen woorden voor.

Knuffels Ma en Lee