Het avontuur in de jungle

7 juni 2010

Kamperen in de amazone, omringd door verschillende soorten dieren, die je gewoon kunt aanraken. Lijkt op een dierentuin.

De avonden waren lang en de nachten waren soms helaas te kort. Moesten er vroeg uit elke dag. Met zijn alle ontbijten in een hutje en hup meteen de kano in. De eerste dag hebben we uren gevaren op de kano opzoek naar dieren. Lekker in het zonnetje dobberen. Het voelde die dag helemaal niet aan als de jungle, vanwege deze luxe (zonnen op een bootje). De volgende dag (als ik dit had geweten.....) moesten we slangen laarzen aan. We gingen wandelen en opzoek naar slangen. Hebben uren gelopen door een groot grasveld met lang uitstekend riet. We kwamen bij een rivier aan en de gids vertelde ons, dat hier de anaconda´s leven en het is de bedoeling, dat wij nu met zijn alle ´gezellig´ door deze rivier gaan wandelen op zoek naar anaconda´s. Ik ben nog nooit zo angstig geweest. Maar goed, ik was nou eenmaal in de jungle en heb het zelf opgezocht, dus hup met mijn laarzen (waarvan ik toen nog niet wist dat er twee gaten in zaten) de rivier in. Het water kwam tot aan je knieen.

Het leek wel uren te duren. Je had onze gezichten moeten zien, Pilar, een ander meisje die ook met deze tour mee was en ik trokken een gezicht van.......... Opeens had een gids een anaconda gevonden, zwart en niet zo groot, denk ander halve meter lang. Wij met zijn drieeen liepen ( de andere van onze groep liepen in het midden van de rivier, omdat daar de meeste anaconda´s waren) aan de rand van de rivier met onze doorweekte sokken naar de gids toe om de anaconda te zien. Iedereen wilde natuurlijk op de foto met de slang. Ik stond echt te trillen op mijn benen, maar vond ook, dat ik mijn slangenfobie maar eens even moest overwinnen. En ja hoor mijn eerste foto met een anaconda. Ik was echt een held op sokken....... (zie foto op de blog in het mapje Bolivia). Het gaf wel een kick om eerlijk te zijn. Daarna gingen we verder wandelen in de rivier met onze doorweekte sokken opzoek naar andere anaconda´s. En ja hoor weer een foto met een anaconda, dit keer was ik echt een held voor mij gevoel (zie foto blog). Die middag hebben we geluncht met zijn allen en ´s middags gingen we opzoek naar piranas. Onze groep kregen allemaal een hengel en vlees. Het duurde maar even en iemand uit onze groep had een pirana te pakken. Een fel gekleurde pirana in de kleuren blauw en geel. De gids liet ons zijn tanden zien. Veel scherpe tanden voor zo´n kleine vis. En ja hoor ik had ook beet. Een kleine, kleine pirana. Maar ik schrok in eerste instantie, dus die vis vloog letterlijk onze boot in. Ik durfde hem niet aan te raken, dus gilde naar Pilar of zij hem terug in het water wilde gooien. ´Pilar snel, anders gaat de vis dood, snel snel´. Natuurlijk lag de hele groep in een deuk.

Die avond zijn we ´s nachts gaan kanoen. Wij hadden allemaal een zaklamp bij ons. Dit was ontzettend leuk. Je hoorde allerlei vreemde geluiden en je kon weinig zien. Een spannend avondje. De gids had een kleine baby krokodil gevonden en wilde deze aan ons laten zien. Iedereen mocht de krokodil vasthouden. Ik heb weer even getwijfeld of ik dit wilde of niet, maar uiteindelijk toch vastgehouden (iemand anders heeft een foto gemaakt. Ik zal wel aangeven wanneer deze op de blog staat). Die zelfde avond hebben we een kampvuur gemaakt. In een cirkel rondom het kampvuur gezeten met allerlei internationale mensen. Iemand uit de groep had zijn gitaar bij en maakte muziek. Natuurlijk moesten we soms opletten voor krokodillen, maar daar hadden we onze zaklamp voor.

De volgende dag zijn we met de kano opzoek gegaan naar de rivier dolfijnen. Het was even lastig in het begin om ze te vinden, maar uiteindelijk zagen we de roze rivier dolijn. Ze zijn niet echt roze, maar grijs en de snuit is roze. Een paar mensen van onze groep ging met ze zwemmen, maar ik bleef toch liever in de kano, vanwege de piranas in het water. De dolijnen vonden het leuk en wilde met ze spelen in het water.

1. Ari Valkhoff:
    8 juni 2010
    Klinkt als een super gaaf avontuur Naat, een tijd om noioit te vergeten.

Liefs van ons uit Zeeland
  2. Ma en Lee:
    8 juni 2010
    He lieffies,

Genoten van jullie avonturen en de foto's zijn zoals gewoonlijk weer spectaculair we zijn bang dat als jullie in nederland zijn jullie je weer heel snel gaan vervelen in dit saaie landje.
    Moet jullie dan maar zien te paaien met hollandse ballen gehakt stampotten en tagliatela ala gideon.
    Het is nog maar 6 weekjes en dan komen jullie thuis geniet nog ff lekker van alles wat jullie meemaken groetjes aan pilar.

Knuffels Ma Lee Kim en Gary en calinda natuurlijk.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
  3. Annie van der Weiden:
    9 juni 2010
    Net even gereageerd op Gideon en nu even naar jou ze blijven mooi al die verhalen en foto´s ik geniet er iedere keer weer van blijf vooral ook genieten m,aar daar ben ik niet bang voor dat doe je wel groetjes Annie en Cees
  4. trudy:
    10 juni 2010
    WOW!!!!!!! wat een gaaf, stoer, te gek, eng, doodsbamg avontuur!!!!!!Was je niet ontzettend bang in het donker? Bah, in het donker kanoeeen!!!
    echt super stoer van jullie!!
    xxxxx
  5. DABDUDE:
    10 juni 2010
    Hi Trillseekers,
    het is weer een avontuur aparte,heb net de foto's erbij bekeken en
    de indruk van het geheel,is overweldigend.Ik heb me ff een kwartier
    in jullie wereld begeven,en de beleving was fantastisch.
    Het zijn moment opnamen,die blijven op je netvlies!!!
    Ik vindt her zo prachtig voor jullie!
    Het was ook zeker,een ziltig gevoel in die zout/mijn/hotel?Maar lachen toch.?.Jullie foto's zijn ook fan/f....ck.tastisch.Ga lekker zo
    door,nog veel plezier en LATEX.
    Groetjes van,en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, toe delooeeee,xxx PaPs