Van Cusco naar Copacabana (Bolivia)

5 juni 2010 - Arequipa, Peru

Van Cusco naar Copacabana met de bus. Een rit van negen uur in totaal. Dit keer hadden we een nachtbus genomen. Het was een fijne rit, niet veel geslapen, maar comfortabel. Helaas hadden we wat complicaties onderweg. Gideon en ik kwamen er achter toen we bij de douane van Peru aan kwamen, dat we een visum hadden gekregen voor twee maanden. Moesten voor een maand betalen, omdat we al drie maanden in Peru waren. Gelukkig een dollar per dag, dus 30 dollar per persoon. We hadden net ons geld gewisseld in Bolivianos, dus konden weer terug met de taxi naar het wisselkantoor om solles te wisselen, zodat we onze maand extra konden betalen. Onze bus was al weg, vanwege deze toestand, dus hebben een taxi genomen naar Copacabana.

Copacabana een klein gezellig dorpje gelegen aan het Lake Titicaca meer. Hebben een heerlijk dagje gehad en genoten met een biertje aan het meer in het zonnetje.

De volgende dag zijn we met de bus naar La Paz gegaan. Een mooie rit. We moesten een meer oversteken om naar La Paz te komen. De bus werd op een sloep gezet en alle passagiers werden met een klein bootje naar de overkant gebracht. Vanaf daar duurde de rit naar La Paz drie uur.

La Paz een onwijs grote stad met veel heuvels. De stad zelf is niet zo heel mooi. Je moet veel reizen met de taxi om naar de leuke plekjes te komen. De restaurants daar en tegen waren super schoon, gezellige ambiance en het eten is verrukkelijk. We zijn twee nachten in La Paz gebleven. Vanuit La Paz zijn Gideon en ik naar onze plek van bestemming gegaan:)

Met het vliegtuig naar de jungle in een heel klein vliegtuigje waar twintig mensen in kunnen was ontzettend avontuurlijk. De rit duurde een uur en hoe dichter we bij de amazone kwamen hoe groener het werd. De jungle is zo mooi, bebosde groene bergen, een onwijs grote rivier, dat kronkelend door de Amazone loopt en huizen gemaakt van riet. Zo onwerkelijk. En zo gaaf om in de longen van de aarde te zijn. We zijn hobbelend geland met het vliegtuig op een lang groot grasveld. Je voelde de warmte al op je afkomen. Heerlijk, zonnig en vochtig weer.

Toen we in Rurenbaque aankwamen zijn Pilar en ik met de motortaxi naar ons hotel gebracht. Ze hebben in Rurenbaque geen ´normale´ taxis. Dus met de tassen op schoot op de motor naar het hotel. We hebben in een enorm mooi exotisch hotel met zwembad geslapen. Het uitzicht was prachtig. Het hotel is gelegen aan de Beni rivier. Konden de zonsondergang zien vanuit ons hotel raam. Het hotel heet: Safari, toepasselijk want de volgende dag gingen we naar de jungle voor drie dagen.

Met de jeep voor drie uur naar Santa Rosa vanuit Rurenbaque. Onderweg even gestopt om een hapje te eten. We zaten nog geen twee minuten en we zagen drie kleine aapjes in het restaurant. Geweldig:). Een aapje had een lepel van de tafel gepakt en rende weg.

Toen we aankwamen in Santa Rosa met de jeep stonden de kano´s al klaar. Drie uur gevaren door de kronkelige rivieren. Het was zo mooi. Onderweg krokodillen, de grote rat (de kleine rat is afkomstig van deze rat), schilpadden en volgels gezien. Compleet een andere wereld waarin wij terecht waren gekomen. Toen we aankwamen op het kamp werden we naar onze lodges gebracht. Ik schrok even toen ik de gaten in de muren zag  (spinnen die gezellig ´s avonds even op visite komen), maar gelukkig hadden we een klamboe. Het kamp was erg basic. De toiletten en de douches gaven ons het gevoel, dat we echt aan het kamperen waren. Het was een knus, gezellig kamp midden in de jungle. Nu pas begint het echte avontuur. Dit avontuur wordt vervolgd..........

1. Angke en Bertjan:
    6 juni 2010
    Wauw, klinkt super allemaal!! Ben benieuwd naar het vervolg en vooral ook naar de foto's. Hoe heeft Gideon het? We mailen! En binnenkort weer eens skypen? Even je stem weer horen :)
    Enjoy!! Love you, x Angke
  2. Annie van der Weiden:
    Hoi lieverds
    het klinkt allemaal wel weer super jullie komen op plaatsen waar ik alleen maar van kan dromen onwijs gaaf heeft Gideon het ook naar zijn zin want hij is nu toch niet met jou mee maar ergens anders naar toe , we horen wel weer groetjes Annie en Cees
  3. Ma en Lee:
    6 juni 2010
    Hello Natalie en Gideon, hope that you are both keeping well. I arrived yesterday at your mother and Leons home. It really is good to see them. I am statying here until Saturday 12th June so we are going to see lots of things. It is really lovely here but then I look at where you and Gideon have been I am quite jealous. you seem to be having the time of your lives and you are so lucky to be doing that. I hope to keep in touch and will certainly will follow your journey when I get home to England. Take care and I hope to meet up with you soon, a small journey to England will be nothing after your fantastic adventure but you are both always welcome. bye for now. love and best wishes. Gary Smith. x x x x x xx x x x
  4. DABDUDE:
    7 juni 2010
    Hallo Trillseekers,
    jullie hebben weer prachtige avonturen beleefd,zie ik.Van de week
    zat ik op niburu te lezen,dat ze een anaconda hebben ontdekt,
    ergens in zuid america,van 40mtr.lang en een doorsnee van 2mtr.
    Ben blij dat je die niet in je handen heb gehad.
    Nog gezwommen met dolfijnen?Laatste vakantie zit er ook weer op.
    Dat is wel een beetje jammer,he.Niet teveel nostalgisch worden,en
    gezellig doorgaan in Cusco.Nog veel plezier en tot gauw.
    Groetjes en xxxxxxxxxxxxxxxxx,van je PaPs
  5. trudy:
    10 juni 2010
    gatsidarrie, wat zijn jullie stoer zeg!Kreeg gelijk al kippevel toen ik las over de kano en de krokodillien en ratten!!!!ie!!!!!!!
    Ik ga snel verder lezen!!!
    xxxxxx