Voorbereidingen half jaar weg

5 januari 2010 - Groningen, Nederland

Op 8 februari vertrekken wij naar Costa Rica voor een maand. Moeten lang vliegen, maar het zonnetje laat op zich wachten, gelukkig. In Costa Rica is het hartje zomer. Het regenseizoen is voorbij. Dus meteen een goed binnen komen voor ons. Ons eerste hostel is al geboekt midden in San Joze (de hoofdstad van Costa Rica). In eerste instantie waren wij van plan om in goedkope hostels te overnachten. Maar vanwege de lange vlucht hebben wij een relatief dure (dan hebben wij het over Costa Rica prijzen, dus 20 dollar voor een nacht) hostel/ bed and breakfast geboekt met een fantastisch uitzicht. Dus even drie dagen ontspannen en even wennen aan deze bijzondere trip. Het hostel heeft een zwembad met uitzicht over de stad, San Joze. Dat wordt genieten……Costa Rica is ontzettend goedkoop voor onze backpackers dus zullen regelmatig in backpackers hostels overnachten voor 7 dollar per nacht de gedurende reis.

In eerste instantie wilde wij alle hostels al gaan boeken in Costa Rica, maar omdat het een land is, waarin veel backpackers komen hoeft dat dus eigenlijk niet. Je kunt altijd overal terecht. Dus waar wij zullen overnachten wordt dus ter plekke geregeld. Wel zijn er natuurlijk allemaal plannen gemaakt van wat wij willen zien. Wij gaan familie van mijn oom en tante opzoeken in Costa Rica

(San Jose) en mijn ex- collega Jorieke en haar vriend. Ik zelf wil graag watervallen zien. Er zijn veel leuke routes in de mooie bergen van Costa Rica, waarin deze dus te zien zijn. Van grote tot kleine watervallen. Gideon wil graag surfen en ik wil graag raften. Wij hopen een week te verblijven in san joze en vanuit daar zullen wij per auto naar het caribische gedeelte van Costa Rica gaan. De rit van San Joze naar het caribisch gedeelte wordt een lange trip, maar onderweg zullen wij zeker van alles tegen komen. De wegen in Costa Rica zijn niet goed onderhouden, dus kan nu al zeggen, dat het een behoorlijk avontuur gaat worden. Eigenlijk tot zover ons plan. Voor de rest moeten wij maar even kijken. ….

Op 3 maart vertrekken wij van Costa Rica (San Joze) naar Lima (Peru). In Lima zullen wij overnachten voor 1 nacht in een hotel dichtbij de airport. Lekker dichtbij, zodat wij de volgende dag direct met het vliegtuig naar onze plek van bestemming kunnen gaan, namelijk Cusco.

Wij worden opgehaald met een tranfer geregeld door ons accommodatie de volgende dag, dus hoeven eigenlijk alleen maar te zitten, te zitten en te zitten. Zowel in het vliegtuig, hotel en bus. Cusco ligt 3.400 meter hoog, dus wordt de eerste week acclimatiseren. Je lichaam raakt snel gewend aan deze hoogte. Maar je moet jezelf een week de tijd geven. Dus niet veel roken, niet veel eten en bewegen. Het lichaam geeft zijn grenzen wel aan, dus wij zullen zien. Gelukkig ben je naar een week redelijk gewend. De eerste maand in Cusco zullen gid en ik naar school gaan om Spaans te leren. Na deze maand zullen we gaan werken. Wij gaan werken voor een reisbureau, Spaanse school en een hotel. De volgende taken zullen aan de orde komen; mensen ophalen van de airport, inchecken, uitchecken, plannen, gasten ontvangen, concurrentie analyse maken en een klanten tevredenheidonderzoek houden. Gideon gaat werken als vrijwilliger en zijn taken zijn onbekend. Dat hoort hij ter plekke. Amauto spanisch heeft ook enkele vrijwilligers trajecten, waaronder met kinderen. Dus zullen ook zeker daar een kijkje gaan nemen.

1. Annie van der Weiden:
    3 februari 2010
    Lieve Nathalie en Gideon ik heb de eerste berichten van jullie gelezen en ik ben van plan om dat gedurende jullie hele reis te doen kan ik jullie lekker op de voet volgen tot zondag.
    knuffel van mij Annie