Alweer drie dagen op vakantie in Peru

26 april 2010 - Puno, Peru

Zijn alweer drie dagen on the raod in Peru.  Ariquipa hebben we bezocht. De weg daarna toe duurde 11 uur in totaal. Het was een lange rit met bijzonder mooi uitzicht. De omgeving is erg woestijnachtig  omgeven door wit kalkachtige reusachtige bergen. Soms zagen we wat kleine dorpjes en hier en daar een kaktus. De rit leek wel eeuwen te duren. We reden met een goedkope busmaatschappij. Veel locals, weinig been ruimte en omringd door een paar vliegen. Zijn twee keer gestopt onderweg.

Ariquipa is ontzettend leuk. Veel moderne mensen, weinig kleiderdracht en gezellige eet en drink gelegenheden. Je kunt leuk uitgaan in Ariquipa genietend van salsa muziek en een lekkere cocktail.  Je kunt wel merken, dat we 1100 meter lager zitten. Ariquipa ligt op 2300 meter en Cusco op 3400 meter en dit is zeker ook te merken in goed opzicht. Het weer is heerlijk. Gid en ik kunnen de marathon al lopen voor ons gevoel, vanwege twee maanden leven in Cusco en de hoogte.

We zijn in Ariquipa  naar een klooster geweest. Ontzettend mooi, en groot. Elke ruimte en patio omringd door mooie mediteraanse kleuren: blauw, wit en rood. Het was indrukwekkend om te zien. De foto's zullen nog volgen.

Zijn ook nog naar een zwembad geweest in Ariquipa. Heerlijk genoten van de luxe. Even iets anders dan Cusco. Dus hebben er meteen maar gebruik van gemaakt. Lekker cocktails gedronken en gegeten aan het zwembad. Voor ons echt even genieten dus.

Vanuit Ariquipa zijn we naar Camana playa geweest. Een strand, dat drie uur van Ariquipa ligt. Het strand hier was niet zo bijzonder. Gid en ik waren de enige toerist. Een primitief, klein dorpje met hele lieve mensen. Ze hielpen ons met het vinden van een taxi, hotels en hygienische restaurantjes. We hadden wat mensen op straat gevraagd naar leuke hotels hier in de omgeving. Er werd ons verteld, dat er geen hotels waren met een zwembad, omdat het winterseizoen is. Wel waren er hotels met een douche en een wc!

Tot zover ons avontuur. We hebben vakantie tot en met volgende week zondag. Morgen vertrekken we weer naar Ariquipa en gaan we de Colca Canyon, zwembaden, cocktails en het heerlijke weer opzoeken. Het weer in Camana is bewolkt en niet zonnig momenteel. Verlangen er naar om weer lekker van het zonnetje te genieten.

De barbeque was trouwens geslaagd. Moesten nog veel regelen, boodschappen doen, tafels en stoelen charteren en koken voor veertig personen. Was even stressen opdat moment. We hebben nog kunnen genieten van een uurtje gratis live muziek en iedereen was enthousiast. Volgende week als we terug komen in Cusco gaan we van het geld, dat we hebben opgehaald kleertjes, tandenborstels, eten en drinken kopen voor de lieve kindjes voor San Juan de Dios.

1. Ma en Lee:
    26 april 2010
    Hoi lieffies,

Leuke foto's zijn ook benieuwd naar de foto's van de BBq dag.
    Was heerlijk om ff te kletsen hele fijne vakantie nog kijken uit naar jullie volgende verslag en foto's.

knuffels ma en lee
  2. Opa en O-marijke:
    27 april 2010
    De dag begon alweer goed met het laatste nieuws van jullie.
    Interessant dat hoogte verschil zo'n gevoel van fitheid kan geven
    Wat ook opvalt is het kledingverschil maar zeker ook dat na een busrit de volgende locatie weer totaal anders is.
    Julle bloemrijke maar korte informatie blijven nodig om ons een beeld te kunnen vormen bij het volgen van het reisavontuur.
    Alvast weer bedankt. Opa en Omarijke X
  3. Renske:
    27 april 2010
    HoiHoi! Leuk om weer wat van jullie te horen! Fijne vakantie nog! Groetjes Renske en Siebren
  4. jo met de banjo:
    27 april 2010
    Leuk man de luxe voor weinig! ook leuk om te zien dat je veel talen door elkaar heen haalt :) straks vergeet je nog die vreemde taal uit het land waar je vandaan komt.
    mooi dat het goed gaat ook.

Ik ben de bus nu aan het opknappen en hopelijk kan ik er in augustus mee naar
    ukraine .
  5. Annie van der Weiden:
    Hoi lieve Natalie en Gideon

wat een mooi verhaal weer van jullie dus nu weer even lekker genieten van, en vandaag de hele dag een beetje buiten geleefd omdat het heerlijk weer was wat genieten wij daarvan zo na de winter.
    Het was leuk om weer iets te horen van jullie en we blijven genieten van jullie verhalen liefs en groetjes van ons Annie en Cees