Met de bus naar de kust

14 februari 2010 - Quepos, Costa Rica

Vanuit Atenas naar Jaco. Met de bus naar het strand. De raampjes open en waaien maar. De bus rit naar Jaco is mooi. Je gaat door de Bergen heen, heuveltje op heuveltje af. Mooi uitzicht met uitgestrekte palmbomen en kleine gekleurde huisjes langs de weg. We reden over een brug en onder ons zagen we een groot meer. Plots zegt Gideon ´he ik zie een krokodil´. We leven hier volgens mij in een grote dierentuin. Alleen dan in het wild en niet achter de tralies.

De rit naar Jaco duurde ander half uur en was zeker de moeite waard.

Eenmaal aangekomen in Jaco, druk en warm. We merkte al gauw op, dat dit het niet is voor ons. Te veel toeristen, te duur en het strand viel daarin tegen ook wel mee. Dus zijn dan ook een nacht gebleven en hebben geslapen in een hostel.

Meteen de volgende dag naar Manuel Antonio en natuurlijk met de bus, want we hebben nog geen auto gehuurd.

Manuel Antonio is een leuke kust plaats in Costa Rica. Het ligt op een heuvel. Aan de linkerzijde hebben we het strand van Manuel Antonio en het nationaal park en aan de rechter zijde hebben we Qeupos, ook een kust plaats. We zitten in een heel leuk backpackers hostel. Hebben het dit keer getroffen, want het hostel in Jaco viel tegen. Veel internationale mensen en een super schattig zwembadje met uitzicht op de zee en heerlijke salsa muziek op de achtergrond.

Vandaag zijn we naar het nationaal park geweest in Manuel Antonio. Dit park ligt in het oerwoud en er zijn wilde apen, luiaards en vogels te zien. Dus vanochtend lekker ontbeten en hup in de bus naar het nationaal park. We hadden het kaartje gekocht en toen mochten we in het park een hele dag verblijven. Rugtas om, muggenspul gesprayed en een flesje water onder onze armen mee. Nog geen 15 minuten binnen en toen zagen we de aapjes. Fantastisch, wilde apen in een oerwoud bekijken. Wie zijn hier nu de apen, he....maar goed het aapjes kijken was ontzettend leuk. Je merkte ook aan de aapjes, dat ze het leuk vonden. Ze gingen er zelfs voor liggen als er foto´s gemaakt werden.

Ook hebben we een wilde hert gezien en een luiaard hoog boven in een boom. De foto´s komen binnenkort op de blog. Het park was niet zo heel groot. We hebben er ongeveer een uur over gedaan en toen kwamen we uit bij een echte bounty strand. Wilde palmbomen, wit zand, rotsen in het water en blauw water. Wat wil je nog meer. Nou water, aub. Het was heel warm. Het strand was super, super mooi. Costa Rica heeft weinig witte stranden, dus blij dat we dit konden mee maken. Natuurlijk lekker gezond, gebruind en een rondje op het strand gelopen. Echt heel mooi.

Op de terug weg naar de exit gingen we een andere route lopen. Op de kaart werden twee routes vermeld, dus wij de andere route lopen. En ja hoor, allemaal aapjes. We hebben nog geen Toekan gezien, helaas. Die hield zich goed schuil in het park. Denk vanwege de hitte. Kan hen geen ongelijk geven.

Toen we bij de exit kwamen zagen Gideon en ik een klein plasje. We zagen bootjes en twee jonge mannen die heen en weer pendelde. We werden naar de overkant gebracht in dat bootje. Was erg leuk, omdat we van te voren niet wisten, dat we met een bootje gingen varen om naar de overkant te moeten komen. Dus lekker avontuurlijk momentje. We kwamen dus aan op het strand van Manuel Antonio en toen hoorde we mensen schreeuwen. Ik denk even kijkje nemen....Ze hadden een grote leguaan te pakken. Zo´n 90 cm groot. Hoeveel wilde dieren wil je zien op een dag. We hebben ons dus goed vermaakt.

Morgen vertrekken we met onze huur auto naar het zuiden van Costa Rica. Eerst gaan we naar Dominical en vanuit daar vetrekken we verder met ons autootje, eindelijk. Dus geen bus meer voor ons. We gaan trouwens rijden in een jeep.

De foto´s worden af en toe bijgevuld. Daar krijgen jullie geen mailtje van, dus het beste raad ik aan om af en toe de foto´s door te spitten, want we vullen ze wekelijks bij. Tot ons volgende avontuur......

Asta Luego

1. DABDUDE:
    14 februari 2010
    Haaaallo vacantiegangers,dus les crocodilos zwerven daar losjes
    rond.Beetje uitkijken met pootjes baden.Staan daar wel borden,
    waar je wel of niet kan zwemmen?Lijkt me wel handig!Dus die eerste trip trough the jungle was een onvergetelijk avontuur.Hartsstikke leuk,hoor.He,en niet bellen als je in jullie jeep aan het crussen bent,ha,ha.Veel plezier met alles!Ik heb solidair ook maar een hangmat opgehangen.Tot gauw.xxxxPaPs
  2. Ma en Lee:
    He lieffies,
    Blij dat we weer wat van jullie gehoord hebben.
    Wat een super mooi vakantie maken jullie mee zeg.
    We kunnen niet wachten om de foto's te zien.
    En naat rij voorzichtig in die jeep aub!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Geniet met volle teugen dan doen wij dat met jullie.
    Tot snel horens.
    super dikke knuffel hou van jullie Ma en Lee XXXXXXXXXXXXXX
  3. trudy:
    Hey lieverds!
    Wat een leuke berichten allemaal!!!!Zo te horen is het helemaal super daar, een echte aanrader dus!!!
    Nou, ik hou deze weblog in de gaten, ben benieuwd wat jullie nog allemaal mee gaan maken!!!
    Dikke kus van ons
  4. trudy:
    14 februari 2010
    Hoe is het trouwens nog afgelopen met de schoenen???hahahaha!!!!!!
  5. Annie van der Weiden:
    15 februari 2010
    Hallo lieve Nathalie en Gideon jeetje jullie zijn een week weg en zie eens wat jullie allemaal meemaken geweldig zeg.
    Wij genieten hier met jullie mee en houden ook de foto's in de gaten geniet overal van !groetjes van ons hier in Lisse Annie en Cees