Onderweg met onze jeep naar het noorden

17 februari 2010 - Dominical, Costa Rica

De plannen zijn gewijzigd we zouden eerst naar het zuiden gaan met onze jeep, maar bij nader inzien toch maar naar het noorden gegaan. Het noorden heeft voor ons meer te bieden: mooiere stranden, andere natuur en minder jungle. Het is daar ook minder vochtig en beter uit te houden. Dominical is een leuk dorpje. Het heeft een echte hippie sfeer. We zijn niet echt op het strand geweest van Dominical, omdat deze omgeving veel mooiere stranden heeft. We hoorden namelijk van andere toeristen, dat Playa de Ventana een ontzettend mooi strand is.

We zijn dus naar Playa de Ventana geweest. Ontzettend indrukwekkend. Heel natuurlijk en een wilde natuur. Het strand zit aan een berg en heeft twee grotten waar je in kunt. De zee golven stromen door de grotten naar binnen en je kunt het zien. Gideon en ik zijn er niet in geweest, omdat we het toch wel eng vonden, maar het was zeker indrukwekkend mooi.

Het was ons laatste nachtje in Dominical. Een erg vochtig, warm nachtje.

Vandaag de 16e zijn we met de jeep gereden naar Puntarenas en hebben we de ferry genomen naar Nicoya. De rit naar Puntarenas ging prima, goede wegen en het duurde 3 uur. Onderweg nog even snel gestopt en gedronken. We wilde voor het donker in Puntarenas zijn, omdat het ons afgeraden is om ’s avonds te rijden. Eigenlijk waren we van plan om te overnachten in Puntarenas, maar gelukkig konden we de ferry nog nemen naar Nicoya. De overtocht naar Nicoya duurde een uur en was prima te doen. Onze jeep ging ook mee, dus konden meteen in Nicoya opzoek naar een hotel voor het donker. De wegen hier zijn minder goed. Er zitten veel gaten in de weg, dus af en toe een beetje slalommen op de weg. Het is heerlijk rijden hier ondanks de gaten, omdat het niet druk is op de weg. De omgeving hier is anders. Geen jungle, minder warm en vochtig. Gideon doet deze omgeving een beetje denken aan Californie. We zijn langs een dorpje gekomen, maar daar wilde ik niet overnachten. Niet vanwege de sfeer daar, maar ik wilde graag wat dichterbij het strand zitten. Dus zijn belandt in Tambor. Een klein dorpje en zitten een paar meter van het strand in een klein hotelletje en lekker onder de mensen. Morgen gaan we naar Montezuma met de jeep.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renske:
    17 februari 2010
    Leuk om weer wat over jullie reis te lezen en te zien! Groetjes Renske en Siebren
  2. bert y joke:
    ola nathalie y gidion
    mooie foto's ben ook eens een keer in zo'n zeegrot geweest erg imposant wij genieten van jullie reisverslagen
    hou ons op de hoogte
    groet bert y joke
  3. Annie van der Weiden:
    Hallo Nathalie en Gideon
    Dat is alweer snel een nieuw bericht va jullie volgens mij genieten jullie volop en ik ben jaloers op jullie prachtige weer maar geniet ervan bij ons word het ook vanzelf weer zomer groetjes Annie en Cees
  4. Ma en Lee:
    Hoi naat en Gid,

Het lijkt wel een onbewoond eiland waar jullie vertoeven.
    Het blijft adembenemend mooi de foto's en jullie avonturen kletsen snel weer over skype.
    Houden van jullie knuffels van ons en geniet van alles wat jullie meemaken.

XXXXXXXXXXX

Ma en Lee
  5. Ma en Lee:
    18 februari 2010
    Het was heerlijk even kletsen over skype jammer dat jullie webcam het niet deed.
    Jullie gaan nu lekker ff chille op het strand voor ons is het weer bijna bed tijd.
    Dat blijft een apart idee zal in ieder geval dromen dat ik naast jullie lig in mn hangmatje.

Kus Ma en Lee
  6. Opa en O-marijke:
    19 februari 2010
    Zijn diep onder de indruk van alle mooie dingen en genieten van de levendige beschrijving. Wat een reis!!!!! geweldig liefs X
  7. Dylan en Demi:
    19 februari 2010
    ik hoorde van ren en pap dat ik wat moest sturen ik had het deze week te druk met school om te kijken op mijn mail!

Groetjes Dylan