Wat je al niet tegen komt onderweg

20 februari 2010

In Nederland herken je de dorpjes aan zijn kerktorens, maar in Costa Rica aan zijn telefoonmasten. Dus gewoon goed die masten in de gaten houden, dan weten we in ieder geval dat daar iets te beleven valt.

We zitten nu in Santa Teresa in een mooi relatief goedkope lodge tussen palmbomen en planten op een helling. Santa Terasa is een mooi kustplaatsje. Het heeft een mooi groot strand en er zijn veel surfers hier, omdat de golven heel groot kunnen worden. Ook staat Sante Teresa bekend om de mooie zonsondergang. Costa Rica is heel bebergd, dus je kan niet overal de zon onder zien gaan. Dus samen heerlijk genoten van de sunset.

Het backpacken met onze jeep bevalt ons goed. Je kunt veel meer zien. Wat we al niet tegen gekomen zijn onderweg. We hebben apen in het wild gezien, paarden, gecko’s en leguanen. De afstanden lijken kort, maar door de slechte wegen en de bergen duurt het veel langer als verwacht. Dus moeten op tijd weg als we iets willen zien.

Vandaag  zijn we naar een opvanghuis voor dieren geweest. Het wordt gerund door twee amerikanen. Twee grote dieren vrienden. Onderweg kwamen we wel twintig koeien tegen en een paar paarden. Dus konden niet rijden totdat de koeien weg waren. Ook hebben we door plassen water moeten rijden met onze jeep. Sommige wat dieper als andere. Gelukkig hebben we een voorwielaandrijver, dus onze auto kan het hebben. Moeten alleen niet vergeten ons raampje dicht te doen.

Het opvanghuis is klein. Het stinkt en het is bebost. We hadden onze goede hiking shoes aan, zodat we konden voorkomen, dat we door beesten gebeten werden. Er werken veel vrijwilligers en de beestjes zitten in grote kooien. De beesten worden goed verzorgd. Er wordt rekening gehouden met hun handicap. Sommige apen miste een armpje, sommige waren in de steek gelaten door hun moeder. Ook zagen we een Toekan. Zijn snavel was kapot, dus kan niet meer eten en daardoor niet meer in het wild leven. Veel beestjes gezien, maar de baby aapjes zijn bij ons het meeste blijven hangen. Zo klein, zo lief en lekker speels. En een lawaai, dat ze maken. Niet normaal.

Vandaag is ons laatste nacht in Sante Teresa. Morgen vetrekken we naar het noorden. We weten nog niet waar we naar toe gaan. Dus wordt vervolgd.....

1. DABDUDE:
    20 februari 2010
    Hi luitjes,wat een gave foto's.Ik zit hier heerlijk te genieten,t'is net
    alsof ik er zelf bij ben.Leuk hoor,nog veel plezier met jullie trip,
    around the world.Kusjes en groetjes,van je PaPsxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Ma en Lee:
    20 februari 2010
    Jongens jongens jongens wat ziet dat er geweldig uit.
    En dan die zonsondergang prachtig.
    Dit is een vakantie waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen en jullie flikken het gewoon.
    Heel aandoenlijk trouwens die dieren opvang en super tof die zwerfhond lekker in de zee.
    We genieten met jullie mee.
    Kus voor nu tot snel horens.

Hvj Ma Lee Dyl en Deem
  3. Angke en Bertjan:
    20 februari 2010
    He wereldreizigers! Wat heerlijk dat jullie zoveel meemaken,! En zoveel verschillende dieren, geweldig.
    Wij zijn vandaag naar het dolfinarium geweest, als je je wekker meenam kon je er gratis op, dus wij hebben ook een hoop bijzondere dieren gezien! :)
    Geniet, en tot snel.
    Dikke kus BJ en Angke
  4. Annie van der Weiden:
    20 februari 2010
    Het is wel helemaal super zo wat jullie meemaken en wat een mooie zonsondergang ,maar die zien wij van de zomer ook weer als we op ons terras zitten misschien niet zo mooi maar dan kun je hier ook hele mooie luchten zien in mooie kleuren.
    Maar wat jullie in die 2 weken al gezien hebben super.
    Het is hier mooi zonnig weer maar heel koud dus geniet maar lekker van de zon en warmte groetjes Annie en Cees
  5. Paul en Karin:
    20 februari 2010
    Wat hebben jullie het super gaaf.Leuk om zo jullie te volgen.
    Het ziet er zo mooi uit en dat weer BRRRRR ben er jaloers op.
    Veel plezier verder.
    Groetjes Paul en Karin x
  6. trudy:
    hey luitjes!!!
    Lekker aan het genieten zie ik, wat een mooie foto's zeg!!!super!!!
    xxxx
  7. Twan, Rens, Luc, Jet en Cees:
    22 februari 2010
    Zo dat ziet er echt super uit allemaal. Wat een reis, geniet er van. Groeten van ons uit Harderwijk