Eerst week Cusco

15 maart 2010 - Cusco, Peru

Mijn eerste werk week is goed bevallen. Ons eerste echte weekend daarin tegen ook. Vrijdag zijn we uit eten geweest met twee collega’s en met een klasgenootje van Gideon. Live muziek, heerlijk gegeten en piscosour (een lokaal alocohol drankje gemaakt van eiwit en limonade) gedronken. De live muziek was geweldig...twee mannen met een klein mexicaans gitaartje en iemand met een trommel. De Peruvanen waren aan het dansen en wij zaten gezellig mee te klappen op de ritme van de muziek. Een uitje opzichJ.

Voor het eerst hebben we het nachtleven van Cusco ontdekt. Grote en kleine cafe’s.

Sommige cafe’s zien er prachtig uit van binnen. We zijn in een grot geweest met een hele grote dansvloer en we waren omringd door een Inca muur (een echte Inca muur). Er werd veel salsa muziek gedraaid en iedereen was aan het dansen, zowel jong en oud. Af en toe werd er iets omgeroepen door de DJ. Het leek op een loterij of zo iets (we weten nog niet precies ‘hoe en wat’, maar daar komen we nog wel achter). Het uitgaansleven gaat hier door tot diep in de nacht en het is totaal anders als in Nederland. Je ziet jonge en ‘oude’ mensen en iedereen danst uitbundig en de ambiance is waanzinnig mooi.

Echt iets typisch van hier..........Er werd een afscheid feestje gevierd voor iemand. Die persoon heeft hier een tijdje gewerkt en gaat ergens anders werken. We hadden om half 8 ’s avonds afgesproken bij de Mac Donalds om vanuit daar naar een leuk restaurantje te gaan om haar afscheid te vieren. Alle Europianen en Nederlanders (er werken hier veel Nederlanders voor Amauta en Dos Manos) stonden er stip op tijd en de Peruvanen waren te laat (stonden daar 20 minuten te wachten). Heel typisch.

1. Annie van der Weiden:
    15 maart 2010
    Hallo lieve Nathalie en Gideon
    Ik hoor het wel bij jullie gaat alles goed lekker feesten en dansen dat gaat goed, en het weer is dat ook goed hier regent het weer maar ja we doen het er maar mee.
    Het werken is ook goed bevallen en Gideon zijn eerste dag was dat wat of horen we dat de volgende keer nu we wachten het maar weer af de groetjes van ons Annie en Cees