The Sacred Valley en Sacsey wamon

16 maart 2010 - Cusco, Peru

Onderweg naar de Sacred Valley kwamen we veel dorpjes tegen. Mooie, grote groene bergen en vele koetjes, schaapjes, ezels, en zwerfhonden. De bergen zijn prachtig mooi groot. De wegen naar de Sacred Valley is kronkelig. De kleine dorpjes in de bergen liggen in een dal en de wolken kwamen steeds dichterbij. We hebben meerdere malen van prachtige uitzichten kunnen genieten. De rit naar de Sacred Valley met de bus duurde ongeveer twee uur en was zeker de moeite waard. De rit alleen al was een heel avontuur.

Sacred Valley ligt in een dal omringd door mooie reusachtige bergen. De vallei heeft meerdere dorpjes en wij zijn naar Pisac, Oeroebamba en Ollantantambo geweest. Pisac en Ollantantambo staan bekend om hun ruines uit de Inca tijd. In Oeroebamba hebben we geluncht.

De ruines in Pisac en Ollantantambo lagen erg hoog in de bergen. Moesten heel wat klimmen. Gelukkig ligt de Sacred Valley op 2.300 meter hoogte (1000 meter lager dan Cusco), dus dat scheelde ons weer zuurstof happen.

We hadden een gids, die ons alles over de Inca’s wist te vertellen. Hij bracht het zo goed, dat we even terug in de tijd waren.

Gideon en ik hebben het afgelopen weekend ook een bezoekje gebracht aan Sacsey wamon.

Sacsey wamon is een speciale plek hier in Cusco en ligt boven op een berg. De plek is heel bijzonder, vanwege het uitzicht, maar ook vanwege de geschiedenis. Het heeft vele ruines en een heel groot Jesus beeld. Dit beeld waakt over Cusco en in de avond is het belicht.’S avonds kun je het belichte beeld heel goed zien vanuit Cusco centrum. De rit naar Sacsey wamon met de taxi was heel leuk. Eigenlijk kregen we nu pas een echte indruk over het leven hier in Cusco. Veel armen mensen, andere huizen (gebouwd van zand) en geen toeristen.

Kortom de eerste paar culturele bezoekjes in en rond Cusco hebben ons een goede indruk gegeven over de geschiedenis en het leven hier in Cusco.

1. DABDUDE:
    17 maart 2010
    Hallo Kit's on the blog.
    Zo dat leest als een ouderwetse avontuur roman.Gaaf jo.!Heb het
    gevoel,dat het avontuur pas begint.Die ruines zijn op zich al heel
    intrigerent.Die bergen erbij,heb je toch wel een gevoel van ontzag
    he.Net 1 reis door de tijd.Mooie foto's weer,jongens.Give us more!
    Hoe is het nou,gaat het 1 beetje met het werken en zo?Taal-
    barriere beetje aan gepasst?/overwonnen?
    T'zal wel,met handen en voeten kom je 1 end!
    Nou,ik had van de week een '',very bad dream",komt waarschijlijk
    weet ik veel,kan van alles geweest zijn.Maakt niet uit,het ga goed met jullie.Das het belangrijkste!
    LOVE YOU 2,xxxxxxxxxxxxxxGroetjes,xxxxxxxxPaPsxxxxxxxxx
  2. Annie van der Weiden:
    18 maart 2010
    Hallo lieverds
    Eindelijk even tijd om te reageren op jullie bericht jullie zien ook weer prachtiege dingen en laten ons meegenieten .De foto´s zijn ook iedere keer weer erg mooi het is dus ook niet alleen werken hoor ik wel maar dat is alleen maar mooi
    Nou geniet maar heerlijk hier word het ook voorjaar en het is vandaag heerlijk weer dus wij genieten ook weer.
    Knuffels van ons Annie en Cees
  3. Ma en Lee:
    19 maart 2010
    He Lieverds,

Hebben genoten van jullie prachtige avonturen liepen een beetje achter i.v.m. Lee in het ziekenhuis, maar gelukkig is hij vanmiddag weer thuis gekomen.
    Foto'szijn echt super mooi zou bij elke foto wel wat willen schrijven.
    Jullie zien er fantastisch blij en gezond uit en dat doet ons hart goed jullie zo te zien genieten.
    Het is en blijft gewon heel bijzonder dat jullie dit mee mogen maken.
    Mis jullie erg maar het plezier wat jullie uitstralen maakt het draagelijk.
    Wat indrukwekkend ook die foto met die wolken.
    Gigantisch allemaal.
    Voor jullie het weekeind ook weer aangebroken hoop jullie van het weekeind even te horen via skype.
    Voor ons zit de dag erop en gaan we genieten van onze avond eindelijk weer samen jullie moeten nog een middagje en dan begint voor jullie ook lekker het weekeind.
    Ben benieuwd wat jullie nu weer allemaal gaan beleven.

Diike Knuffel voor nu tot snel sprekens.

Hou van jullie
    Kus Ma en Lee