Daar hoog in de bergen tussen de wolken

24 februari 2010 - Monteverde, Costa Rica

Wakker wordend als enige gasten in een design hotel Italiaans gestyld en helemaal uitgerust konden we weer verder met onze road trip door Costa Rica.

Onderweg naar Monteverde zijn we langs een vulkaan gereden. De vulkaan heet Miravalles. Even gestopt en in een hotspring gezeten. Het water is warm en je kunt het vergelijken als een thermaalbad in Nederland. Het ruikt naar mineralen en zout en is heerlijk ontspannend. Daarna verder gereden naar de plek van bestemming.

Daar boven op een berg midden in de wolken ligt Monteverde. Het is een klein dorpje op 1500 meter hoogte. De weg hiernaar toe was waanzin. Slechte wegen met veel stenen, dat maakte deze trip behoorlijk avontuurlijk voor ons. We kwamen van een droog woestijn achtig landschap in een soort Iers aandoend heuvellandschap met hollandse koeien (in Costa Rica hebben ze speciale koeien, vanwege de hitte).

Hoe hoger en verder we reden naar Monteverde hoe meer jungle we zagen. Zijn dus door drie verschillende zones gekomen in twee en een half uur tijd en met minder dan honderd kilometer afstand.

Wat Monteverde zo bijzonder maakt is het gevoel te hebben, dat je de wolken kunt aanraken. Het lijkt op mist, maar vanwege de hoogte zit je dus dicht bij de wolken. s’ Avonds zie je weinig, veel mist en is het vrij rustig hier. Het klimaat is hier erg aangenaam. Het is hier twintig graden.

Die ochtend zijn we naar een nationaal park geweest. Dit park staat bekend om zijn hangende bruggen door de jungle. Het was een lange wandeling, maar zeker de moeite waard. Nu weten we eindelijk hoe het is om op gelijke hoogte te staan zoals de aapjes in hoge bomen.

De volgende dag vertrokken we naar Turrialba om mijn collega op te zoeken (heb ik mee gewerkt in Groningen). We dachten het wel even te doen in een dag, maar was toch nog een behoorlijk eindje rijden dus zitten nu in San Ramon. Dit is een klein stadje wat redelijk dichtbij Turrialba ligt. Dus morgen vertrekken we na een heerlijke nachtrust.

1. Annie van der Weiden:
    Hallo wereldreizigers
    Wat leuk om te horen dat je nederlandse koeien gezien hebt terwijl er hier in Nederland heel veel buitenlandse koeien lopen in natuurgebieden zo zie je maar verder hebben jullie het nog steeds geweldig en zin jullie ook alweer meer als 14 dagen weg
    geniet van alles en wij genieten mee groetjes Annie en Cees
  2. Dylan en Demi:
    24 februari 2010
    Erg leuk die foto's vooral die tussen de rotsen en die foto met gideon op de touwbrug.Hebben julie al de foto genomen met de engel op het strand naast een palmboom en voor de zee in een? Dus niet vergeten.

Groetjes:Dylan
  3. Ma en Lee:
    He lieffies,

hele mooie foto's weer en een voordeel dat jullie al 1500m hoog geweest zijn dan zijn jullie al een beetje voorbereid op de hoogte in peru.
    Nog 7 dagen en dan is het de derde dan begint jullie andere avontuur.
    kriebelt het al om naar peru te gaan?
    Zijn benieuwd naar jullie verhaal over het weerzien met je collega grappig toch even op de koffie in Costa rica bij je nederlandse collega.
    Geniet nog van jullie laatste weekie daar horen jullie snel.

Hou van jullie kus en knuffels.

Ma lee kim Dyl Deem Thalit en calinda,die momenteel probeert dyl zijn tosti van zijn bord te snaaien van de grote tafel:D
  4. bert y joke:
    24 februari 2010
    Hallo lieverds, dat is toch elke keer weer genieten van jullie reisverslag en de geweldig foto's. Uit alles blijkt dat jullie het goed voor elkaar hebben en van alles genieten. Sommige foto's doen ons erg aan Spanje denken. Gelukkig hebben we nog een paar dagen vrij kunnen nemen en we gaan van 6-16 maart lekker even uitrusten in nuestros casa en Espana!! We nemen de laptop mee, dus kunnen wij op de hoogte blijven van jullie ondernemingen. Muchos besos y embrassos Bert y Joke
  5. DABDUDE:
    24 februari 2010
    olla,het land zit vol verassingen,het is net 1 avontuur.Wat zeg ik nou,zoooooo is het!Prachtig om na je/jullie verhalen te luisteren en te kijken,hoor!Olie en water na kijken,hoe is het daar mee?En zelf wat survivel handel mee,voor de?Het geval dat?Weet wel!
    Hebben jullie tenminste 1 MACHETE bij je,voor het geval dat je dwaars door de rimbo wat moet gaan slachten of zo?HA,crocovantje of zo,lachen,jongens.
    Love you 2,xxxxxxxxxxxxxnog veel plezier.xPaPs
  6. jo zonder de banjo:
    26 februari 2010
    onthaasten! dat zeg ik je! op een kameel ging het ook niet zo snel schat, toch?

maar goed daar heb je even de tijd voor nodig (om af te remmen).

Wat is een "thermaalbad" ?

Als je een extra versnellingspook hebt en denkt waar is die voor? die is om de 4x4 in te schakelen ! en als je vast komt te zitten en je hebt met het andere wiel nog wel grip dan zit er misschien ook nog wel een sperdifferentieel op (http://www.google.cr).

Have fun!