Nog twee dagen dan gaan we naar Lake Titicaca

31 maart 2010 - Cusco, Peru

We wonen alweer twee maanden in Cusco. Merken wel, dat de dagen voorbij vliegen als je zo druk bezig bent met werken, socialiseren en de Spaanse taal leren. Zelf ben ik druk bezig met een verslag te maken voor de Hanze Hogeschool. Ik moet het hele bedrijf analyseren en in kaart brengen, daarnaast werken, tours verkopen en andere kleine activiteiten, dus momenteel even druk, druk.

Het zijn lange dagen, maar er wordt wel heel anders gewerkt dan in Nederland. Er heerst op kantoor geen werkdruk en er zijn weinig deadlines. De Peruaanse instelling is eigenlijk een beetje van:'we doen wat we kunnen en doen zeker niet meer'. Daar kunnen de Nederlanders eigenlijk weer iets van leren....

Ons dagelijks leven op een doordeweekse dag bestaat eigenlijk uit: 's Ochtends ontbijten met alle studenten, die hier ook wonen. Zitten dan met zijn alle aan een grote eettafel. Erg gezellig. Daarna naar het werk en 's middags even lunchen op school (altijd weer een lekkere warme maaltijd) dan weer werken en dan meteen vanuit het werk opzoek naar een leuk goedkoop restaurant (eten soms voor 5 sol, omgerekend is dat 1.50 euro) En dan is het eigenlijk alweer laat, dus even een rondje lopen door de gezellige straatjes en dan naar bed. Om maar even aan te geven hoe snel de dagen voorbij vliegen.....

Het leven hier in Cusco is heerlijk. Geen gestress of gehaast gewoon lekker tranquila. Wij hebben dan ook geleerd hier in Cusco 'om de dagen te laten komen zoals ze komen'. Soms kun je veel doen, zien en ervaren en soms helemaal niet. Sommige dagen gaan wat stroef, vanwege te trage internet en cultuur verschillen en sommige dagen verlopen prima, geen problemen met het internet etc etc.

Wat ook zo lekker typisch aan Cusco is, is dat je continu aan het afdingen bent. Je bent soms uren bezig om bijvoorbeeld een flesje Cola te kopen. Dat maakt het leven hier wel heel anders. Even leven in een totale andere wereld, andere mensen, andere cultuur en andere gewoontes, heerlijk.

In de weekenden proberen wij eigenlijk zoveel mogelijk te zien van de mooie omgeving, waarin wij leven. Dit weekend gaan wij naar Puno en Lake Titicaca. Puno ligt hier zeven uur vandaan. Gaan lekker met de bus, is makkelijk te doen en hebben gehoord, dat het uitzicht onderweg heel mooi is.

Lake Titicaca is het hoogste meer van de wereld. Je kunt zelfs Bolivia zien liggen. Het meer heeft mooie kleine eilandjes, die we zeker gaan bezoeken. Gid en ik willen misschien op een van de vele eilandjes gaan overnachten. Studenten van Amauta hebben dat ook gedaan en het schijnt heel leuk te zijn. Gid en ik kijken er erg naar uit om even lekker drie dagen in Puno en Lake titicaca te verblijven. Nog twee dagen werken en studeren en dan even helemaal in een andere omgeving zitten. Wordt vervolgd.........

1. Annie van der Weiden:
    Hallo Nathalie en Gideon
    Dat was alweer een tijdje geleden ,maar jullie hebben het nog steeds heerlijk naar jullie zin, ik schrijf dit vanuit een nederland met wind en buien brrrrrrr ,het is hier niet lekker en we verlangen naar het zonnetje ,wat jullie volgens mij volop hebben stuur een beetje hiet naartoe !
    Maar ik ga er maar vanuit dat het hier ook zal komen liefs van ons Annie en Cees
  2. Stefan:
    31 maart 2010
    Wat een leuk verhaal, ook dit keer weer.
    Volgens mij beleven jullie daar erg veel leuke dingen. Maar ik denk dat er ook wel momenten zijn dat je liever in nederland bent ?

Dat afdingen zou voor mij denk ik niks zijn.. waarschijnlijk word ik dan heel agressief omdat ik op den duur bij het afdingen toch HONGER krijg en de verkoper dan overhoop schiet .. voor een flesje coke.

Ik ben erg benieuwd naar de foto`s van de hoogste rivier op aarde. Maak er een leuk weekend van !

Groetjes
  3. DABDUDE:
    31 maart 2010
    Hallo Kit's on the blokx.
    Tja de tijd vliegt als het gezellig is.Jullie assimeleren dus nog steeds.Leuk toch!Kon helaas geen foto's bekijken,want ik heb een
    fout op mijn pagina.Ik weet niet of het aan mijn computer ligt,
    want daarvoor ging alles prima.
    Lake titicaca is wereld beroemd.Daar hebben de Inka's hun zonne
    god,elk jaar zijn gewicht in goud,gegeven.En die heeft het blijkbaar in de midde van die zee gedumpt,want hij is ook nog es
    verschikkelijk diep.+-800mtr.,wat ik zo weet .Door al die eeuwen
    heen,hebben scafventures geprobeerd,die schat te lichten.Hoe dat afgelopen is,weet ik niet.
    Trouwens,beste stefan,het is zeker geen rivier.Het is een giga binnenmeer.Ter info.Ken ik die jonge trouwens.?Is het Alex zijn vriendje,dan zijn we samen nog op vacantie bij het gardameer
    geweest.In elk geval,mijn kinderen,wens ik jullie nog veel plezier en tot gauw.
    Trouwens met die ;hasta maniana instelling kom je bij ons niet veer.Hier kan altijd wel een tandje bij.Eerder van;we doen wat we kunnen en liefst een schepje bovenop,mijn idee.
    Love you 2,take care.
    Groetjes en xxxxxxxxxxxxxx,van je PaPsxxxxxxxxxxx
  4. Ma en Lee:
    2 april 2010
    He schatjes,

Wil jullie heel veel plezier wensen op jullie weekeind trip.
    Zijn benieuwd naar jullie belevenissen.
    Tot binnenkort horens.

Knuffels Ma Lee Kim Dyl en Deem xxxxxxxxxxx