Twee dagen werken dan hebben we vakantie

25 mei 2010 - Cusco, Peru

Wat vliegen die dagen toch voorbij zeg........Nu al vier maanden on the road. Zo veel gezien en zoveel mensen ontmoet en zo veel mensen zien weggaan. Merken nu wel, dat de vlucht naar huis steeds dichterbij komt. Om precies te zijn twee maanden. Wist trouwens niet, dat een mens zich zo goed kon aanpassen in een ander vreemd land waar de gewoontes zo anders zijn. We hebben het nog steeds naar ons zin en proberen natuurlijk van elke dag een feestje te maken, vooral in deze laatste twee maanden. Maar er komt een dag, dat we gedag moeten zeggen.

Over twee dagen gaan we naar Bolivia. Visum verlengen en lekker op vakantie voor negen dagen. We gaan samen met onze collega/vriendin op vakantie.

We gaan naar Copacabana (een klein dorpje aan het Lake Titicaca meer, net over de grens) voor een dag en nacht. Daarna gaan we naar La Paz voor drie dagen, de hoofdstad van Bolivia waar een miljoen mensen wonen. Een reusachtige stad, dus zijn benieuwd.

Gideon vetrekt nadat we La Paz hebben bezocht voor vier dagen naar de zoutvlaktes en Pilar en ik gaan naar de amazone in Bolivia. De weg naar de jungle in Bolivia is erg slecht, dus gaan met een klein vliegtuigje naar de jungle. Gideon vind het vliegen in een klein vliegtuigje geen fijne gedachte en gaat de bijzondere zoutvlaktes bezoeken in Bolivia met de trein.

Pilar en ik verblijven in de jungle in een klein dorpje, genaamd: Rurrenabaque. Een dorpje midden in de jungle omgeven door apen, spinnen, slangen, krokodillen, kaaimannen, capybaras en roze dolfijnen. Het wordt een groot avontuur, want Pilar en ik houden niet zo van grote harige spinnen:). Gelukkig zijn ze niet giftig, dat scheelt weer:).

De tour in de jungle die wij gaan doen heet de Pampas tour. Een avontuurlijke georganiseerde tour. De eerste dag zullen we met een jeep gedurende vier uur naar het dorpje Santa Rosa reizen. Vanuit daar worden er allerlei activiteiten georganiseerd, zoals kanoën, zwemmen met de roze rivier dolfijn en een nacht wandeling door de jungle (natuurlijk met een gids). We zullen slapen in lodges. Dit alles wordt vervolgd.................:).

Gideon vertrekt voor vier dagen naar de zoutvlaktes in Bolivia, genaamd: Uyuni. Hij gaat reizen met een jeep over de zoutvlaktes en overnachten in een hotel gemaakt van zout. Een heel avontuur. Ook dit wordt vervolgd.........:).

Na deze vier dagen zullen we elkaar weer ontmoeten in La Paz en daar zullen we onze laatste vakantie dagen hebben. Voor de overige drie dagen hebben we eigenlijk nog geen plannen. We laten ons verrassen.

Nieuwtje: De blog informeerd jullie alleen over nieuwe reisverhalen, maar niet over nieuwe foto's. Ik zal jullie voortaan laten weten als wij er nieuwe foto's op hebben gezet. Gideon en ik zijn het afgelopen weekend gaan paardrijden en hebben mooie foto's gemaakt, deze kun je vinden op de blog. Ook hebben wij er foto's op gezet van onze collega's.

Toedels en tot gauw weer.

1. Pauline:
    Hallo avonturiers !!!

Wat een geweldig verhaal weer zeg, en wat een leuke foto's ! Heel veel plezier op jullie vakantie, pas goed op jezelf en geniet zoveel als jullie maar kunnen !!!

Dikke knuffel en groetjes,

Pauline.
  2. bert y joke:
    hallo jongelui
    wat een avonturen zijn jullie aan het beleven
    we zitten allebei te genieten van de verhalen
    genieten jullie er maar van
    groet bert en joke
  3. trudy:
    hey lieverds!!!
    nou, heerlijk weer om te lezen dat jullie het naar je zin hebben!
    zag trouwens laats in de veronica gids een stuk over Ariquipa, om daar op vakantie te gaan, ging over bestemmingen die super mooi zijn, maar nog niet veel mensen vanaf weten! zag er super mooi uit!! toevallig he!
    idd, de tijd gaat zo snel! nog maar 2 maanden!! geniet er nog maar even van.
    dikke kus
  4. Annie van der Weiden:
    27 mei 2010
    Hallo Natalie en Gideon
    weer genoten van jullie verhalen onwijs leuk wat jullie allemaal doen en meemaken ook de foto´s zijn erg mooi jullie zien er ook stralend en gelukkig uit, ik zie nopg geen verveling of heimwee.
    Nou genieten jullie maar onwijs van alles en vooral straks ook weer even van een lekkere vacantie.en tot mails Annie en Cees
  5. DABDUDE:
    27 mei 2010
    Hi Trillseekers,
    wat ik nu zo heb gelezen,maakt me niet echt youpie,zou ik maar zeggen.Maar het avontuur zit in je bloed en waar dat heen wil,zal
    je toch es willen uitzoeken,ja toch.Ik houd mijn hard vast,maar los
    daarvan,wens ik jullie:THE TIME OF YOUR YOUNG LIFE!!!
    In the middle of nowwhere you shall seek new onexpected atventures!!! Ik zou er zo mijn stoute schoenen willen aantrekken!
    Bless you 2 and take care
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx PaPsxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  6. DABDUDE:
    28 mei 2010
    Hi there,
    Ik heb weer schitterende foto's gezien en wat zou ik zeggen:
    I am " FLAPPERGASTED '' !If you now what i mean.
    Ik zei nog,het is net de efteling,maar dan in de real jungle.
    He,LOVE you 2 very much!!!
    Take care and lot's of FUN.XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX,PaPs xxxx
  7. Opa en O-marijke:
    6 juni 2010
    Het even geduurd voordat wij konden reageren maar het is zoals altijd weer een fijn moment om met jullie mee te genieten.
    Oma en ik zijn steeds weer onder de indruk van het (schijnbaar) gemak waarmee alles wordt ondernomen.
    Zeker een tocht naar de Amazone roept bij mij elk avontuurlijke vezel op en daar wil ik stra......ks veel over weten.
    Kus van ons voor jullie Opa en Omarijke