Voetbal match gezien in het stadion van Cusco

15 mei 2010 - Cusco, Peru

Een gekkehuis om naar het stadion te komen. De taxi kon ons niet helemaal op de plek van bestemming afzetten, vanwege de vele mensen en eetkraampjes midden op de straat. De weg naar het voetbal stadion was al een avontuur opzich.

Cusco heeft een groot voetbal stadion wat eraan de buitenkant niet echt mooi uit ziet. Het stadion ziet er vervallen uit.........gelukkig viel dit allemaal mee toen we het stadion van de binnenkant zagen. We waren al een beetje angstig, omdat we daar met zoveel mensen moesten staan. De wedstrijd was tegen Lima (hoofdstad van Peru). We zijn met een grote groep mensen gegaan. Iedereen was fanatiek en we waren allemaal voor Cusco, natuurlijk. Het hele stadion ging te keer toen Cusco in de eerste vijf minuten een doelpunt scoorde. Zagen rode rookwolken en mensen die elkaar gingen omhelsen.....echt vanuit het hart. Cusco heeft gewonnen uiteindelijk met 2-1:)

We zijn alweer twee en een halve maand in Cusco en zoals jullie weten veel mooie dingen gezien in onze vrije tijd. De tijd vliegt voorbij, helaas. Momenteel ben ik (Natalie) bezig met het maken van een klantentevredenheidonderzoek. Ik heb alle stageopdrachten die ik maken moest voor school ingeleverd en heb vandaag een gesprek gehad met mijn stagebegeleider over deze opdrachten en ze zijn goedgekeurd. Ik ben er de afgelopen maanden hard mee bezig geweest, dus ben blij dat het erop zit. Nu nog even de stage opdrachten mailen naar mijn coach in Nederland. Voor de volledige goedkeuring moet ik dus nog even afwachten.

De afgelopen week heb ik geflyerd voor Dos Manos en Amauta Spanish School. Ik moest posters ophangen in restaurants en discotheken in Cusco. Samen met Pilar, mijn collega hebben we geflyerd. We waren het al gauw zat en zijn een biertje gaan drinken in de Ierse pub.

Gideon is bezig met het maken van posters voor de nieuwe school, dat net geopend is in Pisac (een klein dorpje in de sacred valley, een uur van Cusco vandaan) en een nieuwsbrief voor klanten. Af en toe gaat hij weleens naar de ICT afdeling voor het een en ander. Tussendoor geven Gideon en ik de nieuwe studenten informatie over de verschillende diensten die aangeboden worden, zoals: vrijwilligerswerk, verschillende soorten accommodaties en excursies.

Nog steeds bevalt het werken in een ander land. Er hangt gewoon een relaxed sfeertje en er heerst geen werkdruk.

Dit weekend hebben wij weinig plannen. Het weer is momenteel in de middag, zalig. Veel zon en weinig wind. Dus lekker hangen en een boek lezen in de zon, misschien. Wel gaan we zaterdag even naar een klein festival voor kinderen. Het is een soort benifit om geld in te zamelen voor alle weeskinderen en weeshuizen. Leuk doel, dus wij zijn van de partij.

1. Annie van der Weiden:
    15 mei 2010
    Hallo Natalie en Gideon

Nou dat had ik ook wel mee willen maken die voetbalwedstrijd leuk joh.
    Fijn dat je je opdrachten klaar hebt en dat ze naar nederland opgestuurd kunnen en dan maar afwachten, maar ik weet zeker dat ze goed zijn zo goed als jullie alles daar oppakken geweldig.
    Nou geniet nog maar lekker van alles ,want nu gaat het hard hoor liefs van ons .Annie en Cees
  2. DABDUDE:
    15 mei 2010
    Hi Trillseekers,
    dus het was een gezellige bende in het:stadion del Cusco!Cioco
    el ballonne.Of zoiets!Het is altijd wel gezelli als de thuisclub wint.
    Ik vindt het fijn voor je,dat je klaar ben met je opdrachten.Geeft
    toch een goed gevoel,dat het al half goedgekeurd is,en de rest
    komt ook wel op zijn pootjes terrecht,hoor.Dus in het princiepe
    kan je nou op andere dingen concentreren,of niet?Ik neem aan,
    dat biertje drinken was gezelliger,dan flyers rond te brengen?
    Ik ging vroeger ook een/2 straaten doen en de rest ging in de clico.Die baan heb ook niet lang geduurd.
    Het is echt super,dat jullie het goed na je zin hebben,dat maakt
    alles toch relaxer.He,en binnenkort nog een weekje Bolivia?
    Niet bepaald een rustgevend gevoel,hoor!ik hoop dat jullie geen
    narigheden zullen tegen komen.Dus heel veel plezier,ook in Bolivia.Doe Gideon de groeten van mee.Love you 2 very much,groetjes van je PaPs,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  3. Ma en Lee:
    16 mei 2010
    he lieverds,
    apart jullie naar een voetbalwedstrijd, maar wel leuk om een keertje mee te maken, met zijn allen.
    foto,s zijn leuk en samenhorig zo met zijn allen.
    nog ff en dan gaat jullie bolivia avontuur beginnen, ben benieuwd naar jullie avonturen daar, en dan weer die hoogte in, want hoe hoog is het waar jullie daar naar toe gaan? gelukkig zijn jullie al wat gewent qua hoogtes maar neem aan dat het weer indrukwekkend gaat zijn.
    geniet vandaag nog maar lekker van jullie vrije zondag, , we spreken snel, knuffels van ons allemaal,
    ma lee kim dyl en deem xxxxxxx love you
  4. Renske:
    17 mei 2010
    Hoihoi!

Grappig zo'n voetbal wedstijd! Het stadion lijkt heel groot op de foto. Ik dacht dat Cusco een klein stadje was:P
    Super goed dat je al zo ver bent met je opdrachten? Moeten jullie tot het eind toe doorwerken of zijn jullie de laatste weken vrij?

Groetjes Renske
  5. Opa en O-marijke:
    18 mei 2010
    Daar was ie weer, de brief met belevenissen en de foto's
    Het nieuws moet ik atijd tweemaal lezen omdat ik te vlug over de regels vlieg en gelijk alles wil weten.
    Dan roep ik Omarijke en hebben plezier van de belevenissen maar ook over jullie aanpassing en goede verdeling werk + (buffelen stage rapp.) en ontspanning.
    Op naar het verdere avontuur Opa en Omarijke X
  6. Cocky:
    20 mei 2010
    Hoi Nathalie en Gideon,

ik had al een tijdje niet meer op jullie site gekeken. Net even het verhaal van jullie voetbal avontuur gelezen. Zo te zien burgeren jullie al aardig in, super zeg!!

Ik ga op mijn gemak even lezen wat jullie de afgelopen weken meegemaakt hebben. Geniet nog lekker van jullie avontuur en tot mails ;-)

groetjes uit Sassenheim,
    Edwin, Cocky en Maud